Peki tamam öncelikle İspanyolların ve portekizlilerin en büyük motivasyonu buna mecbur kalmalarıydı bilinen dünyanın en ucunda çok fakir ve güçsüz devletlerdi ayakta kalmaları gerekiyordu yeni ticaret yolları ve de Hindistan’ı bulmaktı asıl amaçları çünkü mallar onlara gelene kadar çok el değiştiriyordu Buda fiyatı çok arttırıyordu ilk zamanlarda koloniler kardan çok zarar bile getirdi ayakta tutması yemek insan taşıması çok maliyetliydi buna zorunda kaldılar başka çareleri yoktu onlara kıyasla Osmanlı zaten ticaret yollarını kontrol ediyordu yani böyle bir aksiyon alma derdine hiç düşmedi ilginç olanı düşseydide başarılı olamazdı hint okyanusuna kadırgyla çıkan bir devletin bu işlerde başka çaresi olmayan kanında denizcilik olan Portekiz ve İspanyollarla başa çıkabileceğini sanmıyorum ki öylede oldu hatta portekizliler Kabeyi yıkmakla bile tehdit ettiler cihan imparatorluğunu
Cevabı beğendin mi? İşte onun için bağlantı
Arkadaşına gönderebilirsin veya blogunda paylaşabilirsin. En sevdiğin sosyal ağda paylaşmak için aşağıda bulunan butonlardan birini kullanabilirsin