Sihirli top
Turkish
English
Bulgarian
Russian
Dutch
Spanish
German
French
Turkish
Başlangıç
Kurallar
Sorulari silmek
Oha bunu bilmiyordum peki o bu nasıl oldu Türkler geldiler buraya
Cevabı beğendin mi? İşte onun için bağlantı
Arkadaşına gönderebilirsin veya blogunda paylaşabilirsin. En sevdiğin sosyal ağda paylaşmak için aşağıda bulunan butonlardan birini kullanabilirsin
ID
Anonim numara
Soru
Cevap
1320725
812825
Oha bunu bilmiyordum peki o bu nasıl oldu Türkler geldiler buraya
Biraz belirsiz, tekrar dene
1320724
812825
Anadolu yerlileri hint Avrupalılar denebilir genetik olarak biz Anadolu yerlilerine orta Asya’daki Türklerden çokdaha yakınız
Sonra tekrar dene
1320723
812825
Nasıl ya peki ne baskın
Evet - elbette
1320722
812825
Bizim halkımızda kendisini Türk olarak adlandırıyor ki bu güzel birşey atatürkün dediği gibi bu sınırlar içerisindeki herkes Türk’tür Türk bir üst kimliktir hepimizi kapsar kürdüde Çerkezdir lazıda vesaire vesaire ancak genetik olarak bizler Türk değiliz yani çoğunlukla değiliz elbette Türk geni kesinlikle var bu topraklarda ama baskın değil
Pek iyi görünmüyor
1320721
812825
Bizimki derken ne demek istedin
Kaynaklarım hayır diyor
1320720
812825
Evet Arap haklısın ama hemde afrikalı gözünden hiçbirşey kaçmıyor kültürel olarak Arap ama genetik olarak daha afrikalılar bizimkine benziyor
Sonra tekrar dene
1320719
812825
Biliyorum evet ama sudan ve mısırda Arap değil mi
Biraz belirsiz, tekrar dene
1320718
812825
Yok hayır Kızıldeniz Mısır Sudan gibi Afrika devletleriyle orta doğu Arap devletlerinin arasında bir deniz süveyş kanalını belki bilirsin oraya açılıyor işte
Hayır!
1320717
812825
Kızıl deniz Akdeniz’de mi
Dışarıdan iyi görünüyor
1320716
812825
Yok bu çok ilginçtir Osmanlı hint okyanusunda portekizlilerin çok sopasını yemiştir üstüne kızıl denizde bile onlarla rekabet etmeye zorlanmıştır kızıl deniz üzerinden Kabeyi tehdit etmiştir portekizliler
Kesinlikle öyle
1320715
812825
Portekizliler ile Kabe ne alaka karıştırıyor olmayasın
Hayır!
1320714
812825
Peki tamam öncelikle İspanyolların ve portekizlilerin en büyük motivasyonu buna mecbur kalmalarıydı bilinen dünyanın en ucunda çok fakir ve güçsüz devletlerdi ayakta kalmaları gerekiyordu yeni ticaret yolları ve de Hindistan’ı bulmaktı asıl amaçları çünkü mallar onlara gelene kadar çok el değiştiriyordu Buda fiyatı çok arttırıyordu ilk zamanlarda koloniler kardan çok zarar bile getirdi ayakta tutması yemek insan taşıması çok maliyetliydi buna zorunda kaldılar başka çareleri yoktu onlara kıyasla Osmanlı zaten ticaret yollarını kontrol ediyordu yani böyle bir aksiyon alma derdine hiç düşmedi ilginç olanı düşseydide başarılı olamazdı hint okyanusuna kadırgyla çıkan bir devletin bu işlerde başka çaresi olmayan kanında denizcilik olan Portekiz ve İspanyollarla başa çıkabileceğini sanmıyorum ki öylede oldu hatta portekizliler Kabeyi yıkmakla bile tehdit ettiler cihan imparatorluğunu
Kesinlikle öyle
1320712
812825
Lütfen anlat çok merak ettim
Kaynaklarım hayır diyor
1320711
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :Dggg
Dışarıdan iyi görünüyor
1320710
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :Dtt
Belirtiler olduğu yönünde
1320709
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :Dt
Gördüğüm kadarıyla, evet
1320708
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :Drrr
Konsantre ol ve tekrar sor
1320707
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :Drr
Çoğunlukla
1320706
812825
Elbette isterim lütfen anlat
Milyon yil geçse bile hayir
1320705
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :Dr
Şimdi söylemesem daha iyi
1320704
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :D r
Kesinlikle
1320703
842891
Deli gökhan 11.50.22. vs. ml mısto 644423-67-12 :D
Yanıtım hayır
1320702
812825
Teorik olarak Osmanlı’nın bilinen en geniş sınırlarında atlantiğe açılması olası değildi çünkü en başta atlantiğe bir sınırı yoktu Akdeniz’deki eyaletlerindeki limanlar ve gemilerde Akdeniz için tasarlanmıştı o yüzden pek olası değildi zaten bize anlatıldığı gibi Osmanlı hazırdıda sultan istemedi gibi bir olay yok sultan isteseydi bile açılamazlardı istersen bunu daha iyi anlayabilmen için hint okyanusunda Osmanlıları ve de neden portekizliler ve İspanyolların açıldığını anlatabilirim
Yanıtım hayır
1320701
842891
aşko bize video yapayım mı?=)
Kuşkusuz
1320700
812825
İngilizler heryere açılmışlar keşke bizimkilerde açılsaydı dünyaya
Pek iyi görünmüyor
1320699
812825
Aslında hayır mesela Hindistan’da bir comonwealth ülkesi ama bileceğin üzere refah olarak pek iyi durumda denemez güney Afrika’da keza çok iyi durumda denemez Kanada ve Avusturalya’ya kıyaslandığında ama Hindistan ve geri kalan Afrika’dan iyi durumda denebiliri
Еvet
1320698
812825
O zaman tüm comonwealth ülkeleri refah içerisinde öyle mi
Biraz belirsiz, tekrar dene
1320697
812825
İngiliz milletler topluluğu bugün Kanada Avusturalya gibi refah seviyesi yüksek ülkeler üyesidir kraliçenin parlamentoyu fesih hakları vardır mesela abd çay savaşı yaşanmasa idi belki bugün bir comonwealth ülkesi olabilirdi
Evet - elbette
1320696
812825
Comonwealth nedir acaba
Еvet
1320695
812825
Başarısız derken doğayla savaşları başarısız oldu yoksa refah anlamında çok başarılı oldular bir comonwealth ülkesinden bekleneceği gibi ama günümüzde bile vahşi doğayla iç içe heryer Buda büyük bir sıkıntı ve kaybedilmiş bir doğa savaşının sonucu
Evet - elbette
1320694
812825
Anladım peki nasıl başarısız oldu şuan Avusturalya refah içerisinde bir ülke
Kesinlikle öyle
1320693
812825
Avusturalya’daki böcekleri bilirsiniz evlerde kocaman yabani hayvanlar vesaire bunu ingilizler değiştirmeye daha rahat yaşanabilecek bir bölge yapmaya çalıştılar bunada doğayla savaş deniyor çok hatırlamıyorum şuan ancak birsürü farklı hayvan gönderildiğini oraya ekosistemi kendi lehlerine çevirmek için gittiğini ama planlarının başarısız olduğunu söyleyebilirim
Pek iyi görünmüyor
1320692
812825
Elbette çok sevinirim
Çok şüpheli
1320691
812825
Hollandalıların ilk bulduğu zaman yani keşfettiği zamanlar bildiğim kadarıyla 1600 civarlarındaydı bu yıllarda şimdiki gibi bilinmiyordu kaynaklar ingilizler mesela sonradan adayı elegeçirdiler ancak doğayla büyük bir savaş yaşadılar bu çok ilgi çekicidir isterseniz anlatabilirim
Kuşkusuz
1320690
812825
Olur mu ama o kadar kaynak devasa altın bölgeleri nat geo da falan görmüştüm
Pek iyi görünmüyor
1320689
812825
Çok güzel bir soru açıkçası bir anlam bulamamışlar kolonize etmenin bir karı olmalı ben şahsen ilk buldukları dönem kolonize etmeye değer görmediklerini düşünmekteyim
Şimdi tahmin edemem
1320688
812825
Peki hollandalılar neden Avusturalyayı önceden keşfetmelerine rağmen tüm adayı kontrol altına almamışlar
Еvet
1320687
842891
hazal ırmak24 eşim olacak m ı ?0)
Çoğunlukla
1320686
842891
ben ve aşko kuşko =)
Çoğunlukla
1320685
842891
maloğlumal mısto Ç:D
Pek iyi görünmüyor
1320683
812825
Avusturalya’nın hapishane olarak kullanıldığını en başlarında biliyorum ilk keşfedenlerin hollandalılar olduğunu İngilizlerin ise tüm adayı ilk kez kontrol altına alan Avrupalı millet olduğunu
Çok şüpheli
1320682
842891
Aşko öpşelim mi?=)
Evet - elbette
1320681
842891
yazık yha kimin çocuğusya
Dışarıdan iyi görünüyor
1320680
842891
Karya çocuğun aklını kaçırtmış Ç:D
Dışarıdan iyi görünüyor
1320679
842891
İyi saatte olsunlar :D
Kesinlikle
1320678
812825
Gerçekten bilgilisiniz başka neler biliyorsunuz Avusturalya ile ilgili
Kesinlikle
1320677
812825
Avusturalya asyada değil Okyanusya kıtasındadır efendim bir İngiliz kolonisidir bayrağı değişmemişdir yapılan referandumda halk koloni bayrağının kullanılmasını kararlaştırmıştır
Şimdi tahmin edemem
1320676
812825
Avusturalya ilgimi çekebilir asyada olan
Еvet
1320675
812825
Peki hangi coğrafyalar ilginizi çeker
Kaynaklarım hayır diyor
1320674
812825
Pek değil ama tarihle ilgiliyim konuşalım o zaman
Sonra tekrar dene
<< Yeni sorular
Eski sorular >>